سفر یک روزه معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت به آذربایجان‌غربی / باز هم خبرنگاران گلچین شدند

سفر یک روزه معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت به آذربایجان‌غربی در حالی انجام شد که باز هم بیشتر رسانه‌های برخط و رسمی گلچین شدند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، روز گذشته /دوشنبه ۱۸ اردیبهشت/ محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در سفری یک روزه به ارومیه و استان آذربایجان‌غربی سفر کردند.

بازدید از بیمارستان شهید بهشتی / منصوری: برنامه مهم و پیشران دولت، سفرهای استانی است

معاون اجرایی رییس جمهور و سخنگوی دولت در ابتدا بعد از حضور در باغ رضوان ارومیه در اولین برنامه از پروژه بیمارستان شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بازدید کردند.

بازدید معاون اجرایی رییس جمهور و سخنگوی دولت از پروژه بیمارستان شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
بازدید معاون اجرایی رییس جمهور و سخنگوی دولت از پروژه بیمارستان شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

محسن منصوری در حاشیه بازدید از مراحل ساخت این بیمارستان ۴۵۰ تخت خوابی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم و پیشران دولت سیزدهم، انجام سفرهای استانی بوده که عامل تحرک مضاعف در اجرای طرح‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی کشور شده و در قالب مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان آذربایجان‌غربی، ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای فعال شدن بسیاری از طرح‌های عمرانی، خدماتی و اهرمی برای فعالیت سایر پروژه‌ها به این استان اختصاص یافت.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۵۰ پروژه نیمه تمام استانی به واسطه اعتبارات اختصاص یافته فعال شده و مراحل تکمیل خود را پشت سر می‌گذارد، افزود: برخی پروژه‌ها مثل پروژه بیمارستان ۴۵۰ تخت خوابی شهید بهشتی ارومیه که سال ۸۸ اجرای آن آغاز شده ولی درگیر اختلافات بوده، با پیگیری مستمر استاندار و سایر مسئولان آذربایجان‌غربی، به حوزه خدماتی و درمانی بازگشته و با تامین اعتبار مناسب سعی می‌شود ظرف یکی و ۲ سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان یادآور شد: برای اجرای طرح‌های نیمه کاره از اعتبارات سازمان برنامه، تهاتر نفت و اعتبارات استانی استفاده می‌شود.

جلسه روند بررسی و پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان‌غربی / منصوری: دولت عزم خود را برای خدمت‌گذاری به مردم جزم کرده

معاون اجرایی رئیس جمهور سپس در جلسه روند بررسی و پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان شرکت کرد.

در این جلسه، استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه برای طرح‌های اشتغال زایی در آذربایجان‌غربی جذب شده است. (متن کامل اظهارات استاندار در (اینجا) منتشر شده است)

منصوری در این نشست با اشاره به وقوع تحولات جدی در صادرات نفت کشورمان و فروش روزانه نفت به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه اظهار کرد: پارسال برای اولین بار در کشور در مجموع ۲۷۰ هزار میلیارد تومان (همت) پول و اعتبار عمرانی در کشور توزیع شد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از محل مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری علاوه بر کار جهادی نیاز به برنامه‌ریزی و پیگیری است، خاطرنشان کرد: از مصوبات عمرانی سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی که در مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان بود، تاکنون ۵ هزار میلیارد تومان محقق و پرداخت شده و دولت عزم خود را برای خدمات‌رسانی به مردم جزم کرده و این امر با پیگیری بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

جلسه روند بررسی و پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به
جلسه روند بررسی و پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به آذربایجان‌غربی

منصوری همچنین با اشاره به وضعیت تورم کشور، افزود: در زمان تحویل دولت نرخ تورم نزدیک به ۶۰ درصد بود که با تلاش دولت انقلابی سیزدهم نرخ تورم به ۴۸ درصد کاهش یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی در جهت خدمت به مردم انجام شده و در عمده شاخص ها جلو هستیم، تصریح کرد: با این وجود به دلیل برخی کم کاری‌ها و عقب افتادگی‌ها در سال‌های گذشته، کاستی‌هایی وجود دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی یک استان مهم و دارای ظرفیت فراوان بوده و نباید کوچکترین محرومیت در این استان وجود داشته باشد، افزود: فعال کردن بازارچه های مرزی، اجرای طرح های راهداری و حمل و نقل و پروژه های بیمارستانی از جمله طرح هایی است که با بهره برداری از آنها شاهد توسعه در آذربایجان غربی خواهیم بود.

بازدید سخنگوی دولت از دریاچه ارومیه / بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه موضوع ملی است

سخنگوی دولت به نگاه ویژه دولت به موضوع احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و اظهار کرد: دولت سیزدهم در راستای توجه ویژه به احیای دریاچه ارومیه، دبیری ستاد احیا را از یک مقام کشوری به استاندار آذربایجان‌غربی تغییر داد که همین امر گام بلندی در استفاده از همه ظرفیت‌ها برای این منظور است.

وی همچنین با اعلام اینکه اشرافیت استاندار آذربایجان‌غربی به موضوع دریاچه ارومیه موجب شده دولت بیش از پیش در راستای احیای دریاچه گام بردارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا برای احیای دریاچه ارومیه، در سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

بازدید سخنگوی دولت از دریاچه ارومیه
بازدید سخنگوی دولت از دریاچه ارومیه

سخنگوی دولت ادامه داد: موضوع دریاچه ارومیه، موضوعی ملی بوده و مختص آذربایجان‌غربی نیست و همه مردم منطقه و کشور در این خصوص دغدغه دارند.

بهادری جهرمی همچنین تغییرات اقلیمی ایجاد شده در منطقه را به عنوان عاملی مهم در کاهش آب دریاچه ارومیه معرفی کرده و افزود: در صورتی که انتقال آب از منابع متعدد صورت نمی‌گرفت، وضعیت امروز دریاچه ارومیه با توجه به کاهش نزولات آسمانی، بسیار بدتر از روز مشابه سال گذشته بود.

وی در ادامه بر همراهی مردم برای احیای دریاچه ارومیه تاکید کرده و یادآور شد: همه ما باید در راستای حفاظت از این میراث ماندگار گذشتگان تلاش کنیم.

دیدار سخنگو با طلاب و روحانیون ارومیه / بهادری جهرمی: بعد از یک دهه پسرفت به مسیر انقلاب بازگشتیم

سخنگوی دولت در بخش دیگری از برنامه‌های خود با طلاب و روحانیون ارومیه دیدار کرد و در این دیدار گفت: وضعیت کشور با تغییر سیاست‌ها در دولت سیزدهم فرق کرده و نشانه‌های شکست دشمن به ویژه در حوزه تحریم‌های همه جانبه علیه ایران آشکار شد.

بهادری جهرمی اظهار کرد: بعد از یک دهه پسرفت به مسیر انقلاب برگشته‌ایم و دولت مردمی مسیر پیشرفت رو به جلو را هموار کرده ولی هنوز بر مشکلات فائق نیامده‌ و بسیاری از بنیان‌های خراب اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را نتوانسته پا برجا کند.

دیدار سخنگو با طلاب و روحانیون ارومیه
دیدار سخنگوی دولت با طلاب و روحانیون ارومیه

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در حال حاضر در میدان جنگ هستیم ولی خیلی‌ها این موضوع را جدی نگرفته‌اند، افزود: متاسفانه هم رزم‌های ما در این جنگ‌ تیر خورده یا اسیر می شوند ولی ما به او یک لگد زده و فحش هم می‌دهیم.

سخنگوی دولت همچنین تاکید کرد: امروز، شرکت‌های اروپایی و آمریکایی تحریم‌ها را دور می‌زنند و برخی قدرت‌های برتر جهان از حذف دلار سخن می‌گویند؛ برای اینکه ایران اسلامی این مفهوم را فعال کرده و زنده نگه داشته است.

دیدار معاون اجرایی با امام جمعه ارومیه / منصوری: کسی نمی‌تواند دولت را به کم‌کاری متهم کند

منصوری در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دولت سیزدهم تلاش زیادی انجام داد تا نرخ تورم در کشور از ۶۰ به ٤٨ درصد کاهش پیدا کند و مهار تورم در بحث تاب آوری و معیشت مردم بسیار تاثیرگذار بوده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی
دیدار معاون رئیس جمهور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: در بحث تولید نیز در دولت سیزدهم تولید خودرو از ٨۰۰ هزار دستگاه در سال به یک میلیون و ۴۰۰ دستگاه افزایش یافت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از هیچ تلاشی در خدمت رسانی به مردم دریغ نکرده، یادآور شد: کسی نمی‌تواند دولت را به کم کاری متهم کند چون دولت سیزدهم، دولت کار است.

دیدار سخنگوی دولت در جمع دانشجویان / بهادری جهرمی: دولت به دنبال خانه‌های گفت‌وگوی آزاد در دانشگاه‌هاست

بهادری جهرمی در دیدار با دانشجویان دانشگاه ارومیه و دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی که روابط عمومی دانشگاه ارومیه تعداد دانشجویان حاضر را بیش از ۱۵۰۰ نفر اعلام کرده گفت: دولت به ارائه فضای گفت وگو محور توجه ویژه دارد و در این راستا راه‌اندازی خانه‌های گفت و گوی آزاد در دانشگاه‌ها به همه این مراکز ابلاغ شده و همچنین لایحه‌ای را برای ساماندهی تجمعات تدوین و تقدیم مجلس کرده است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: در اولین دیدار دولت و مجلس نگاه ما این بود که نیازمند وزارت بازرگانی هستیم و چندین جلسه هم به موضوع پرداخته شد و در حال حاضر از سوی مجلس در دست بررسی است.

دیدار سخنگوی دولت با دانشجویان دانشگاه ارومیه
دیدار سخنگوی دولت با دانشجویان دانشگاه ارومیه

وی اضافه کرد: اطلس ملی اشتغال در کشور نهایی شده و در حال اجرای سال اول آن هستیم ضمن اینکه جذب ۵ هزار نخبه در سیستم اداری با معرفی بنیاد ملی نخبگان نیز در دستور کار قرار دارد.

بهادری جهرمی در ادامه با اشاره به اینکه در آذربایجان‌غربی، یک شبکه فساد مجوزهای معدن تیتان را گرفته و احتکار می‌کرد، یادآور شد: دولت سیزدهم و استاندار آذربایجان‌غربی یک سال تلاش کردند تا مجوز را از دست آنها گرفته و به اهلش بدهند.

سخنگوی دولت در پایان تاکید کرد: هر جا دولت اشراف پیدا کند که اعمال نفوذ شده، برخورد می‌کند و شما دانشجویان هم اگر مصداقی دیدید به دولت و مجلس گزارش دهید.

بازدید از بیمارستان خیریه امید ارومیه

سخنگوی دولت در بخش دیگری از برنامه‌های خود از بیمارستان خیریه درمان بیماران سرطانی امید ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته برای بیماران مراجعه کننده به این مرکز درمانی قرار گرفت.

بازدید سخنگوی دولت از بیمارستان خیریه امید ارومیه
بازدید سخنگوی دولت از بیمارستان خیریه امید ارومیه

بهادری جهرمی همچنین در جمع بیماران این بیمارستان حضور یافت و ضمن اهدای شاخه گل، برای آنان آرزوی سلامتی کرد.

بازدید از یک پروژه راهسازی / منصوری دستور پرداخت سریع مطالبات را داد

منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح تعریض محور مواصلاتی نقده به پیرانشهر بازدید کرد.

بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح تعریض محور مواصلاتی نقده به پیرانشهر
بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح تعریض محور مواصلاتی نقده به پیرانشهر

او در این بازدید، با توجه به تاثیر این مسیر در روان سازی ترانزیت پایانه مرزی تمرچین و تسهیل در تردد زائران پیاده روی اربعین، دستور پرداخت سریع مطالبات را صادر کرد.

بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از یک سد

منصوری در ادامه سفرش به استان، از روند احداث شبکه آبیاری و زهکشی سد مخزنی سیلوه بازدید کرد.

بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از سد مخزنی سیلوه
بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از سد مخزنی سیلوه

معاون اجرایی رئیس جمهور در این بازدید، دستور رفع مشکل برق ۶ ایستگاه پمپاژ این طرح را صادر کرده و برای تسریع در پرداخت مطالبات آن قول مساعد داد.

ادامه برنامه سفر یک روزه معاون اجرایی رئیس جمهور و سخنگوی دولت

منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه سفر از احداث جاده میاندوآب سرچم، اجرای عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار، اجرای طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) نقده و احداث بیمارستان اشنویه بازدید کرد.

سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی
سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی

گفتنی است، در این سفر تعداد زیادی از رسانه‌ها بخصوص رسانه‌های برخط دعوت نبودند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1763899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =